VEELGESTELDE VRAGEN

Hoe werkt een coachingstraject?


Bij een coachingstraject doorlopen wij een aantal stappen:


Intake/kennismakingsgesprek


Bij de intake maken wij kennis met jou en kijken we samen waarom jij een coach zoekt. Als wij jou al kennen vanuit de bewindvoering kunnen we deze stap overslaan, maar nieuwe cliënten willen wij altijd eerst graag ontmoeten voordat we beslissen of we daadwerkelijk samen aan de slag gaan. Dit gesprek duurt ongeveer een uur en hierin bespreken wie jij bent, wat jij wil bereiken met coaching en hoe jouw persoonlijke situatie is. Wij leggen uit wat wij wel en niet doen en daarna beslissen we of we samen het traject willen starten. Als dat zo is dan stellen wij een overeenkomst op waarin de afspraken die wij maken worden vastgelegd. Deze intake is gratis.


Opstarten dossier en opstellen budgetplan


Als we beginnen, dan brengen we de eerste afspraak door met het bekijken van alle inkomsten en uitgaven, abonnementen, verzekeringen, bankgegevens, etc. Dit geeft een compleet beeld van jouw financiële situatie, waarmee wij een budgetplan kunnen opstellen. Dit budgetplan geeft jou overzicht en houvast en helpt om financiële beslissingen te kunnen nemen. Wij kijken dan ook wat jouw uitgaven zijn en of er nog ergens geld bespaard kan worden. En misschien heb jij wel recht op toeslagen die nu nog niet gebruikt worden; deze vragen wij dan samen met jou aan.


Opzetten administratie


Het inzichtelijk brengen van alle kosten en uitgaven is heel belangrijk. Maar minstens net zo belangrijk is het bijhouden van een gedegen administratie. Wij kijken hoe jij dit nu doet en geven tips om dit nog beter of overzichtelijker te kunnen doen. Ook kijken wij samen naar hoe jij omgaat met post en hoe deze wordt verwerkt en bewaard. Om persoonlijke financiën goed te kunnen beheren moet je immers alles kunnen vinden en alle post netjes kunnen verwerken. Samen kijken wij welke manier het beste bij jou past en geven wij handvatten om hiermee om te gaan.


Coachingsabonnementen


Als het budgetplan en de administratie geregeld zijn, dan kan er gekozen worden voor een abonnement om onze ondersteuning te kunnen blijven gebruiken. Wij hebben verschillende mogelijkheden:


Abonnement brons

  • Wij komen één keer per twee maanden langs om samen naar jouw administratie en post te kijken.
  • Wij behandelen dan alle onderwerpen waar je vragen over hebt.
  • Wij kijken samen naar de inkomsten en uitgaven van de afgelopen periode om te zien of deze in balans zijn.
  • In de tussentijd mag je altijd bellen met vragen; als we je telefonisch kunnen helpen dan doen we dat meteen. Zo niet, dan blijft je vraag wachten tot ons volgende bezoek. 
  • Eén keer per jaar controleren we alle toeslagen en mogelijke financiële tegemoetkomingen waar je recht op kan hebben. Indien dat zo is dan helpen wij jou om deze aan te vragen.
  • Eén keer per jaar helpen wij jou met je belastingaangifte.


Abonnement zilver

  • Wij komen één keer per maand langs om samen naar jouw administratie en post te kijken.
  • Wij behandelen dan alle onderwerpen waar je vragen over hebt.
  • Wij kijken samen naar de inkomsten en uitgaven van de afgelopen periode om te zien of deze in balans zijn.
  • In de tussentijd mag je altijd bellen met vragen; als we je telefonisch kunnen helpen dan doen we dat meteen. Zo niet, dan blijft je vraag wachten tot ons volgende bezoek. 
  • Eén keer per jaar controleren we alle toeslagen en mogelijke financiële tegemoetkomingen waar je recht op kan hebben. Indien dat zo is dan helpen wij jou om deze aan te vragen.
  • Eén keer per jaar helpen wij jou met je belastingaangifte.


Abonnement goud

  • Wij komen één keer per twee weken langs om samen naar jouw administratie en post te kijken.
  • Wij behandelen dan alle onderwerpen waar je vragen over hebt.
  • Wij kijken samen naar de inkomsten en uitgaven van de afgelopen periode om te zien of deze in balans zijn.
  • In de tussentijd mag je altijd bellen met vragen; als we je telefonisch kunnen helpen dan doen we dat meteen. Zo niet, dan blijft je vraag wachten tot ons volgende bezoek. 
  • Eén keer per jaar controleren we alle toeslagen en mogelijke financiële tegemoetkomingen waar je recht op kan hebben. Indien dat zo is dan helpen wij jou om deze aan te vragen.
  • Eén keer per jaar helpen wij jou met je belastingaangifte.


Losse consulten per uur

Wil je geen vast abonnement maar gewoon losse afspraken inboeken als er vragen zijn, dan kun je ons in huren op uurbasis. Wij komen dan bij je langs om al je vragen te beantwoorden. Ondersteuning per telefoon of e-mail zijn dan niet mogelijk. Wanneer je regelmatig ondersteuning nodig hebt is het voordeliger om een abonnement te kiezen. Zo blijf je ook verzekerd van hulp als je het nodig hebt en iemand die regelmatig met je meekijkt.


Ons werkgebied is de regio Overbetuwe en Lingewaard en het gebied tussen Arnhem en Nijmegen.